Przyjaciele:








Blog > Komentarze do wpisu
Słów kilka o promocji marki
Co sobotę kupuję Wysokie Obcasy – mam taki niegroźny nałóg. Lubię tą gazetę, bo jest w niej co poczytać, bo proporcje reklam do tekstu są całkiem strawne, bo pisze dla nich felietony Szczepkowska. Ale nie o WO chciałam dziś pisać, choć niewykluczone, że do tematu wrócę. Chciałam pisać o reklamach, zwłaszcza tych dotyczących firm odzieżowych, które znalazłam w ostatnim numerze WO. A wszystko przez Solar.

Solar jak zapewne wiecie to polska marka odzieżowa. Lubie ich ciuchy i dodatki. Wprawdzie nie jestem jakąś zdesperowaną fanką, która niecierpliwie oczekuje na kolejną kolekcję, ale z przyjemnością zaglądam do ich butików, śledzę kampanie reklamowe itp.
Już w poprzednim sezonie Solar zaskoczył mnie reklamą prasową. Nie wiem, czy pamiętacie – na fotografii było dziewczę na tle przepalonej ściany w dziwnej sukience, w jakiejś nieokreślonej czasoprzestrzeni. Wszystko jakby wyprane z kolorów, mdłe. Zresztą podobnie rzecz ma się z kampanią w tym sezonie. Mam wrażenie, że po honorarium Agaty Buzek niewiele już zostało na zorganizowanie profesjonalnej sesji. Ta reklama zupełnie nie podkreśla tego, co w Solarze cenię najbardziej – jakości, elegancji, klasycznej prostoty. Jest zbyt sztuczna, bez emocji, jakiegoś niedopowiedzenia, trochę przypomina mi reklamy innego polskiego brandu Mody Polskiej – ale to, co było dobre 20 lat temu niekoniecznie musi sie sprawdzać dziś.
Nie wiem, o co chodzi specjalistom od promocji tej marki. Może ktoś ma jakieś sugestie?

A wystarczy popatrzyć na reklamy H&M.

Proste, ale nie prostackie kadry, świetnie prezentujące ciuch w okolicznościach dla jakich jest przeznaczony. Naturalnie wyglądająca modelka, jakby zaczepiona przed chwilą na ulicy. Taka fotografia Fashion Streetowa. Oczywisty przekaz, podany na najwyższym poziomie bez konieczności używania akrobacji photoshopowych czy silenia się na wymyślne scenariusze.

 

Warmia. Producent okryć damskich i męskich z tkanin wełnianych, bawełnianych i syntetycznych.
Tak nazywa siebie ta firma. Takie ma też reklamy:

Przestarzała definicja, reklama do prasy rodem z Burdy końca lat 80. Typowy PRODUCENT OKRYĆ DAMSKICH.
A można inaczej – nawet na naszym polskim gruncie:

 

Andrzej Jedynak – w końcu tez producent - ta sama dekada, ten sam kraj, ta sama branża. Dacie wiarę?

A to dla poszerzenia horyzontów – za naszym podwórkiem też dzieje się świat. Świetny Ferre.

Znacie Monnari? Zapewne! W poprzednim sezonie zwerbowali Claudie Schiffer i zupełnie nie wykorzystali jej atutów. Szkoda.
W tym sezonie nie jest lepiej. W Wysokich Obcasach Monnari Trend reklamuje swoje trzy marki: Monnari, Pabia i Molton. Na trzech odrębnych stronach.

Na reklamie Moltona modelce domalowali usta pod kolor rękawiczek. Bo jak wiecie, albo i nie, tej jesieni szminka i rękawiczki koniecznie w tym samym odcieniu! :) (no ok, trocę jestem złośliwa, a fota całkiem fajna).
Reklama Monnari i Pabii ma to samo hasło promujące markę: Zysk jest w modzie.
Nie wiem kto to wymyśla, kto zatwierdza takie hasła? Ba, nie wiem co mają sprowokować i kogo?

Siedzieliśmy w trójkę – Dori, Alosza i ja - próbując rozgryźć ten orzech i oto, co przyszło nam do głowy:
Zysk jest w modzie, bo:
- to fajnie mieć firmę odzieżowa, bo kasy na tym można zarobić co niemiara
- modny jest zysk - może to kryptoreklama jakiegoś towarzystwa ubezpieczeniowego, którego nazwę poznamy w kolejnej odsłonie reklam prasowych brandu Monnari...
- Monnari otwiera we wrześniu w Berlinie pierwszy butik zagraniczny i w końcu zaczną dobrze zarabiać na ciuchach :)

A teraz dla rozluźnienia nastrojów pooglądajmy sobie pozostałe reklamy z sobotnich WO:


Ło matko...

Nasza Natalia kochana w czeskich butach chodzi.

Caterina na Krecie ;)

Małgosia w Galerii Centrum.

Prosta, a skuteczna i miła dla oka.

Genialnie.

Mnie przekonuje.

Na koniec coś, co wprawdzie z ostatnich WO nie pochodzi, ale czemu nie mogłam się oprzeć. (jeśli ktoś ma słabe serce, sugeruje nie zjeżdżać myszką w dół)...

Kasia w klubie go-go przed występem – tak przynajmniej sugeruje garderoba z szalami boa w tle.
A Samanty nie włożę choćbym miała cyckami świecić po ulicy. Dla zasady.

 

Zdegustowanam na koniec.

 

Tekst ten dedykuję specjalistom od promocji marki.

wtorek, 18 września 2007, czarna_plomba

Polecane wpisy

  • Aga z Kubą w Maroko

    "niebieski, biały, czerwony - trzy kolory Maroka, czerwone rzeki, wzgórza, piaski, kobaltowe drzwi i okiennice, białe budynki, herbaty z ogromnej ilości mięty i

  • Ulka w Hiszpanii

    "gruboziarnisty piasek, poparzone stopy, słona woda, przezroczyste ryby z czarnymi kręgosłupami, butelka wina, Estrella Damm, kraby na gorących skałach chowając

  • Doris w Turcji

    "słońce, słońce, słońce, olejek do opalania w ilościach absurdalnych, kebab, szisza, aromatyczna herbata, pomarańcze, oko sułtana, pyszny naleśnikowy chleb..."

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
wi_the_lec
2007/09/19 10:50:07
mnie kasia bardziej przypomina zapaśniczkę czy bokserkę jakąś, co właśnie ściąga ciuchy przed walką. te bary, ten wzrok, ten makijaż, fryzura.... ah ah

zgadzam się w sumie ze wszystkim poza reklamą MaxMary. fajnie, ale dla mnie to nie "to". a może do wina lily, której wygląd kompletnie mnie nie przekonuje (i nie pasuje do marki - ale to już insza inszość).
-
Gość: marta|vintageshop, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/09/19 15:17:53
no z tą Małgosią to faktycznie.. niektórym specom sie wydaje, ze wystarczy zaangażowć znaną buzię i efekt murowany...
tyle, ze tych gwiazdek wszędzie tyle, że to już wrażenia na nikim nie robi..
-
Gość: marta|vintageshop, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/09/19 15:20:44
z Kasią miałam na myśli ;)
-
ryfka81
2007/09/21 11:21:46
W najnowszym Elle jest fajny artykuł o znanych ludziach w reklamie - na kogo działają, a na kogo nie. Na mnie zazwyczaj działają... jak płachta na byka. Zwłaszcza polskie gwiazdy.

Na nowe reklamy Solara już kiedyś zwróciłam uwagę. Aż żal patrzeć. Jakieś takie jakby niedokończone, niedopracowane. I to ustawienie modelek. Dziwne.
-
wi_the_lec
2007/09/23 14:27:54
też czytałam ten tekst - mogliby się trochę bardziej wgłębić w temat, ale i tak polecam
-
2007/09/25 15:56:36
Kasia C. jest .... ach...szkoda słów!
Pozostałe reklamy- zgadzam się w zupełności. Warto rzucić okiem na poprzednią kampanię Hexe. Teraz zdjęcie jest świetne, ale to co się działo w lecie... bleee! Modelki nieładne, słaba sceneria. Fuuu!
-
2007/09/30 16:33:54
No hasło Monnari wcale nie jest aż takie zagadkowe i niezrozumiałe - w grudniu Monnari weszło na giełdę i jak rozumiem próbuje w ten sposób przyciągać potencjalnych inwestorów...
Co do reklam Solara to się zgadzam oczywiście:), chociaż ich ubrania mnie zazwyczaj też nie zachwycają (najlepsze chyba mają dodatki).
Pozdrawiam
-
Gość: marta|vintageshop, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/09/30 22:15:22
co do reklamy Monnari - to jest dla mnie ono o tyle bez sensu, ze do klientów docelowych - czyli nas - właściwie nie przemawia, jeśli natomiast skierowane jest do ewentualnych inwestorów to w takiej wersji powinno znajdować się w pismach branżowych, nie w kobiecej prasie kolorowej..
-
Gość: magda, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/10/09 18:35:49
a'propos samanty - reklama to tragedia, zgadzam sie, ale jesli chodzi o produkt to niesmialo chcialybym wtracic ze to jedna z niewielu marek na polskim rynku produkujacym staniki dla szczuplych mlodych kobiet z obfitym biustem, ktory nie wygladalyby jak worki na ziemniaki (a takich nie brakuje, i wierzcie mi czy nie wierzcie - to jest problem). (BTW:polecam Avocado.pl)
MaxMara rzadzi!!! ;)
-
Gość: nawojka, *.devs.futuro.pl
2007/10/10 14:18:28
www.WARMIA.eu - przyznam, że ta reklama rozłożyła mnie na łopatki. No głębokie lata 80'! Jakim cudem, ktoś z takim podejściem odniósł sukces handlowy, na tyle, że go stać na zamieszczenie reklamy w WO?

Co do Monnari i hasła o "zysku". To brzmi jak z reklama z prasy handlowej. To oby na pewno skan z WO? A może komuś pomyliły się pliki przy wysyłaniu do redakcji? W agencji wszystko możliwe...
Btw - podoba mi się sensowne łączenie Monnari i Fabii. Ma ręcę i nogi. W najnowszym Twoim stylu jest cała sesja z udziałem tych 2 marek. A za cwilę będzie promocja sprzedaży.

tylem.
miłego dnia!
-
velvet_mirror
2010/02/12 17:49:21
a mi się strasznie reklama z kasią podoba